Zwemmen met gehandicapten kinderen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu Zwemmen met gehandicapten kinderen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

Zwemmen met gehandicapten kinderen

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

03 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Zwemmen met de kinderen van LombokCare,

Het is zondagmorgen 3 mei de dag dat wij met de gehandicapten kinderen mogen gaan zwemmen. Om 8:00uur zit al iedereen paraat om naar de zee te gaan. Leerlingen die best wel een beetje gespannen staan te wachten op wat komen gaat. Daar komen dan eindelijk de bemo's met de kinderen ouders waarmee wij naar het strand gaan. Het is maar een stukje verder als waar wij vertoeven. Eenmaal op de plek aangekomen gaan de eerste kinderen met onze leerlingen al het water in. Onwennig soms angstig laten onze leerlingen toch zien waarvoor wij zijn gekomen. De hoge golven deert niemand iets. Zelfs de kleine kinderen vinden “wie roewer wie bater”. Ook aan de ouders van de kinderen merken wij dat ze steeds meer vertrouwen krijgen in ons en laten sneller hun kind bij ons achter. Wat gaat de tijd dan toch snel want voor wij het in de gaten hadden was de tijd alweer om. De ouders hadden als dank eten voor ons gemaakt, heerlijk nasi met een stukje kip en een maiskoekje. Daarna werd er afgesloten met het zingen van Indonesische liedjes en jazeker vader Jacob. Na het afscheid nemen van de kinderen zijn wij eerst even gaan douchen en zijn toen de bemo's ingedoken om met de leerlingen naar de andere 2 projecten te gaan kijken. Dit was voor hun een ervaring om nooit meer te vergeten. Armoe te top. Hier zijn de boorders nog bezig met het boren van de bron. Zo primitief dat geloof je gewoon niet. ( zie foto) nadat ons was uitgelegd waar alle tappunten moeten komen zijn wij weer terug gegaan naar ons hotel waar wij vanmiddag nog lekker hebben gezwommen en hebben genoten van een heerlijke masage. Duur? Ja, een heel uur voor € 3,50

groetjes en tot hupie

• 03 Mei 2015 - 11:24

Frans Peeters:

Ja Huub ik voel met welk plezier je dit met de kinderen doet en beleefd, in Kenia heb ik met de kinderen
    blokjesvoetbal en hardgelopen , inderdaad groeit het zelfvertrouwen in de kinderen en ouders.
    Ga zo door , het is een heel goede leerervaring voor de leerlingen van je school.
    groet,
    frans peeters

• 03 Mei 2015 - 13:54

Elly:

Wat weer een geweldige ervaring voor jullie en voor de kinderen. Voor morgen heel veel succes.
    Groetjes Elly

• 03 Mei 2015 - 17:58

Hans En Karin:

Wat weer een mooie ervaring voor jullie.
    Nog heel veel succes en geniet ervan.
    Groetjes vanoet Offebek

• 03 Mei 2015 - 19:33

Paul Langen:

Beste HuPie en de jongens,

Prachtig wat jullie met/voor deze kinderen hebben gedaan!!!Hoop dat jullie nog van de dag hebben kunnen genieten, en dat het morgen allemaal mee valt!!!

Groetjes, Die van Zjwame.

• 04 Mei 2015 - 11:11

Corine:

Leuk dat Julie dit weer doen

• 04 Mei 2015 - 19:16

Mia Geraedts:

Heel veel succes ! Wat een mooie ervaring.

Huub

Wij gaan met leerlingen van Gilde Opleidingen alweer voor de 5e keer naar Indonesië op het eiland Lombok werken aan een waterproject in het dorpje Perempung nabij de hoofdstad van Lombok Mataram. Hier gaan wij 250 gezinnen voorzien van drinkwater wat wordt verdeeld over 15 tappunten over een lengte van 1500 meter.

Actief sinds 08 April 2013