de 2e dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu de 2e dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

de 2e dag

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

04 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

2e werkdag,

vandaag de 2e werkdag was iedereen vroeg wakker en zat iedereen voor 7:30 uur al aan het ontbijt. De zon scheen en het beloofde een hete dag te gaan worden. Vandaag krijgen wij ook nog eens 4 leerlingen van de technische school SMK3N uit Mataram om 1 week met ons mee te werken aan de projecten. De teams werden verdeeld en iedereen wist precies wat van hem of haar werd verwacht. Het verliep allemaal heeeeeeeel voorspoedig. De paadjes zijn rond het middaguur al op de helft van voltooing. Piet met zijn mannen zijn klaar voor de laatste aansluiting. Huub heeft inmiddels het buffervat en de helft van het leidingwerk klaar. Eerst eten en daarna klaren wij het waterproject. Het klinkerwerk zal nog een dagje moeten wachten want het zijn net iets teveel vierkantemeters. In de tussentijd gaat Piet naar een dorpje verderop waar een pomp het niet meer doet en haalt deze uit de bron om naar het euveltje te kijken. Een zwaar beschadigde bronpomp kwam naar boven waar je aan kon zien dat deze vol zat met zwavel. Tja, nieuwe kopen en gaan met die banaan. Maar dat kan morgen pas. In de tussentijd waren wij helemaal klaar met het leidingwerk en kon de pomp gaan draaien. Knop om en ja, de pomp draait. He......... wat is dat nu weer, geen water. Den kin sjnorverdomme neet. Veur hubbe toch zellef gemaete. Waar wij normaal het water zagen staan was nu alleen maar een zwart gat. Shit........gaat het ook nog regenen. Kin nieks gaeve veur haole de pomp droet. Alle leerlingen gingen met de bemos( inmiddels is het 16:00 uur) terug op de mannen van het lompproject na, Christ en Huub. Alles eruit en opnieuw peilen.. resultaat dat het water flink gedaald is. Inmiddels is het van regen naar nog meer regen gegaan maar allemaal in de blote bast door tot dat er gepeild is. Er staat nog 16 meter water in de bron dat moet normaal gesproken goed zijn maar hoe nu verder?? dat zien wij morgen wel, nu met een minder tevreden gevoel naar de shoppingmal in Mataram.

Groetjes en tot hupie

• 04 Mei 2015 - 18:56

B@er:

Weer een hele belevenis om jullie verslagen te mogen lezen.
    Veel succes met jullie werk daar, je moet maar denken; de aanhouder wint en dat zijn jullie. Ook veel plezier met de lokale bevolking

Groetjes uit Blerick

• 04 Mei 2015 - 21:48

Paul Langen:

Hallo HuPie en crew,

Ik weet zeker dat jullie je door één tegenslag niet uit het veld laten slaan!!! Morgen met verse hersenen weer opnieuw proberen en het zal dan zeker gaan lukken. Laat de weergoden dan wel meespelen!!

Groetjes,

Die van Zjwame.

• 05 Mei 2015 - 09:45

Guus En Wendy:

Ja jonges soms zit ut ff taege... Mer ut kump good!
    Succes.

Groetjes Guus en wendy

Huub

Wij gaan met leerlingen van Gilde Opleidingen alweer voor de 5e keer naar Indonesië op het eiland Lombok werken aan een waterproject in het dorpje Perempung nabij de hoofdstad van Lombok Mataram. Hier gaan wij 250 gezinnen voorzien van drinkwater wat wordt verdeeld over 15 tappunten over een lengte van 1500 meter.

Actief sinds 08 April 2013