De eerste klap is een da....... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu De eerste klap is een da....... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

De eerste klap is een da.......

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

02 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

De eerste klap is een da..........

vandaag zijn wij gestart met onze eerste werkzaamheden. Om 8.00 uur vanmorgen stapt een groep leerlingen in de inmiddels wereldberoemde bemo's. Voor diegene die het niet weten, het is een sardientjesblik op wielen waar wij met 10 personen in moeten. Dat zijn dan ook de eerste gesprekken die er losbarsten bij de groep. Ons eerste project betreft een drinkwaterproject op het gehandicaptentehuis en verharde wandelpaden voor gehandicapten kinderen. Het was vanmorgen snikheet en dat merkten wij gelijk aan onze leerlingen maar ook aan ons zelf. Zweten daar waar ik niet van wist dat dat kon. De werkzaamheden werden verdeeld en iedereen ging dan ook meteen van start. Na ongeveer 1,5 uur hebben wij verplicht een korte drinkpauze ingelast puur vanwege de warmte. Na de onderbreking werd meteen al de eerste pomp getest. Uitraard was dit voor pomspecialist Piet geen probleem. De stratemakers ploeg die de hele ochtend in de vole zon hebben gewerkt verdienen een extra pluim. Na het middageten werd de pomp in zijn geheel in de put gelaten en moest de stresstest ondergaan. Super resultaat, maar de weergoden lieten ons vamiddag in de steek. Regen, regen en nog eens regen, naat toet op de pieleman. Maar wel een uitstekende eerste werkdag. Put is gebruikslaar op de leidingen na, alles uitgegraven, zandbed op hoogte en klaar om afereid te worden.

Zo, morgen gaan wij zwemmen met gehadicapten kinderen en laten wij jullie uiteraard weten hoe dat is verlopen

groetjes en tot hupie

• 02 Mei 2015 - 13:06

Marjo Van Herten:

Nou dat loopt allemaal voorspoedig. Fijn. We wensen jullie een leuke dag met de kinderen.
    Groetjes Marjo, Patrick en Lienke

• 02 Mei 2015 - 15:37

Paul:

good te huure det geur unne goeie sjtart höb gemaakt.
    Det guf vertrouwe det auch dees editie ein succes waert!

Groetjes oet Beesel,
    Paul & Daisy

• 02 Mei 2015 - 15:46

Peter En Marian:

Goed bezig, groetjes aan iedereen!

• 02 Mei 2015 - 18:00

An Storms:

Goed gedaan. We wisten wel dat jullie dat kunnen.Groetjes An en Joep

• 02 Mei 2015 - 18:23

Paul Langen:

Hoi HUPIE en de rest van de crew.

Heb ik het gisteren niet al voorspeld?? Komt allemaal voor 100% goed, met wat geluk!!
    Nee jongens prima werk hoor!!!!

Groetjes, Die van Zjwame.

• 03 Mei 2015 - 09:13

Angelic En De Men:

Al hiël hel gewerk in allerlei waer, super! En den daluk die bliej gezichte van al die kinjer, dao doot geur ut veur!!! Werk ze en... auch hiel veul plezeer gewins mit alles.

Groetjes Fam.Beek

• 03 Mei 2015 - 11:27

Yvonne En Ger En De Bubs:

Heej boys, super goed bezig! Veel plezier vandaag met de kinderen. Wat zullen zij en ook jullie genieten. Groetjes en succes, de Speetjes

• 03 Mei 2015 - 15:07

Har Dijcks:

Goed bezig jongens.
    Geniet er vandaag maar van.
    Groeten uit Beesel
    Har en Bep.