er zijn van die dagen dat alles.... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu er zijn van die dagen dat alles.... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

er zijn van die dagen dat alles....

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

08 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Prestatie van formaat,

Soms heb je van die dagen dat alles wat je jezelf tot doel hebt gesteld ook nog een s uitkomt. Vandaag was zo een dag. Doelstelling al het leidingwerk af krijgen. Iedereen had vanmorgen energie genoeg getankt om de klus te klaren. De locals waren al bezig toen wij met de bemo's ariveerde in Tatoo. Dus konden de ploegen meteen aan de slag met het leggen van de leidingen. Op vrijdag is er om 12 uur altijd het gebed waar alle mannen naar toe gaan. Normaal gesproken komen deze daarna niet meer terug om dan nog te werken. Toch was het vandaag anders, meteen na het gebed waren zij alweer samen met ons aan het werk. Piet had inmiddels alle electro aansluitingen klaar en het leidingwerk rondom de put. Trouwens de man waarbij dit aan de muur komt te hangen heet Herman. Det kin neet dae woënt oppe Ruys van Splintersingel in Beesel.
Plotseling kwam er een local die gebrekkig Engels sprak en vroeg of wij even mee konden komen. Geen probleem, de burgemeester, Christ en Huub samen kijken wat er aan de hand was. Wij liepen een klein straatje in en kwamen bij enkele armzalige huisjes terecht ongeveer 100 meter vanaf de hoofdweg ( net zoe groët as ' t geitesjtraote) achteraan stond een heel jonge moeder met pasgeboren baby. De local zij, of hier a.u.b. Een kraan kon komen want de mensen in dit steegje hebben zelf geen waterput. Christ en ik keken ons aan en zonder ook maar een woord te hebben gesproken zeiden wij “ doon veur”. Ik heb dit aan de groep voorgelegd en dit kleine traject werd meteen uitgegraven en de leidingen gelegd. Super toch?

Precies om 15:00 uur waren wij met al het werk klaar. Morgenvroeg gaan wij nog even terug om enkele leidingen af te smeren met specie. En dan.......een welverdiende rust.

rust? Na het eten terug naar de pomp en eindelijk is er dan het water dat wij graag zouden willen hebben. Er zijn van die dagen dat alles mee zit.

Groetjes en tot hupie

• 08 Mei 2015 - 17:26

Paul Langen:

Beste HuPie en de Crew,

Als er mensen zijn een zo'n gouden kring boven hun hoofd verdienen dan zijn jullie het!!!Proficiat!!!!
    Meer hoef ik denk ik niet te zeggen!! Kanjers allemaal!!!

Groetjes, die van Zjwame.

• 08 Mei 2015 - 20:20

Paul En Suzanne:

Ha mannen,

Super wat jullie voor elkaar krijgen, grandioos ga zo door.

Groetjes vanuit Beesel

Paul en Suzanne

• 08 Mei 2015 - 22:06

Rob Honing:

Hoi Huub en alle anderen, jullie zijn echt goed bezig. Complimenten, ik geniet van een afstandje met jullie mee. Ga lekker zo door. Nog iets nodig van deze kant?
    Ik heb contact gehad met Roger over de workshop Indonesisch koken voor tijden de evaluatie. Hij moet echt een datum vast gaan zetten. Kan jij mij a.u.b. die juiste datum doorgeven? Ik heb nu 3 verschillende datums. Dat werkt dus niet.
    Veel succes en ook plezier. Groetjes Rob

• 08 Mei 2015 - 23:40

Marjo Van Herten:

Ha bokken wat super dat t toch uiteindelijk allemaal lukt.
    Ga zo door gr Marjo, Patrick en Lienke

• 09 Mei 2015 - 08:37

Miageraedts:

Geweldig werk allemaal ik besef maar weer dat wij hier zeker niet mogen klagen. Trots op jullie Mia

• 09 Mei 2015 - 08:58

Angelic:

Super wie ut dao geit! Kieppevel moment dao in ut geitesjtraotje, geweldig! Geniet lekker van uch rus en den nao ut weekend waer draan wie....

Groete oet Beesel van de Baekskes

• 09 Mei 2015 - 10:16

Paul & Daisy:

Wauw, wat un geweldig resultaat!
    Det guf energie!

Groetjes,
    Paul & Daisy

• 09 Mei 2015 - 11:04

Conny En Gé:

Harde werkers,
    Super wat jullie allemaal doen.
    En dan ook nog een extra klusje erbij. Toe maar.
    En dat alles in orde, komt is jullie toevertrouwd.
    Succes verder

• 09 Mei 2015 - 11:24

Margriet:

Geweldig, dat alles gelukt is, maar eigenlijk twijfelde ik daar niet aan.
    Ik heb jullie het vorig jaar bezig gezien en "opgeven" komt niet in jullie woordenboek voor.
    Fijn, dat jullie ook weer een extra klus geklaard hebben.
    Succes met de volgende klus.

Groetjes Margriet

• 09 Mei 2015 - 12:18

Herm En Jacqueline Ottenheim:

Fijn, dat het uiteindelijk goed is gekomen.
    Het zal wel menige zweet druppel gekost hebben.
    Een opmerking, Als het dezelfde Herman was geweest die op de Ruys van Splintersingel
    woont, waren jullie technische problemen misschien eerder opgelost.
    Verder wensen wij jullie in de komende week nog heel veel succes

Groetjes,

Herm en Jacqueline