De eerste dagen - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

18 April 2017 | Indonesië, Indo

Verslag 1 projectreis Lombok 2017

Op Paaszondag 16 april kwamen alle leerlingen met ouders vrienden en vriendinnen begeleiders met hun naasten om 7:15 uur bij elkaar om naar Lombok af te reizen. Nadat alle koffers waren gewogen en de bus was volgeladen vertrok het gezelschap naar Düsseldorf voor dit buitenlandse avontuur. De reis verliep zoals je dat graag hoopt. Niet te veel turbulentie en geen mensen die luchtziek worden. Na een verblijf van 9 uur op het vliegveld van Singapore vertrokken wij an de binnenlandse vlucht van 2,5 uur. Op het vliegveld van Praya werden wij verwelkomt door Christ, Mindie en Apip en vervolgden wij onze weg met de bus voor een klein uurtje naar Sengiggi op Lombok. Daar werden de kamers verdeeld en na een heerlijk Indonesisch welkomstetentje gingen wij moe naar onz kamers om bij te slapen want wij waren per slot van rekening al meer dan 31 uur wakker.

Op dinsdag 18 april zijn wij met de iedereen de projecten gaan bezoeken en hebben wij met eigen ogen kunnen ervaren waarom er dit jaar voor deze 2 projecten is gekozen. Het kan er op foto’s slecht uit zien maar in werkelijkheid heb je nog altijd het totaal plaatje en dat was niet mis. Het waterproject zal voor de mensen in Perempung een groot plezier gaan opleveren. Zeker als je met eigen ogen en neus hebt gezien en geroken welke kwaliteit het water is. Slecht dus, heel slecht. Ook het project van de verwaarloosde meisjes heeft menig leerling hart sneller doen kloppen vanmorgen. Het is echt niet meer van deze tijd dat meisjes zo moeten leven. Het zal voor ons een hele uitdaging worden om die dingen aan te pakken wat echt noodzakelijk is. Het liefste zouden wij alles aan willen pakken maar dat gaat nu eenmaal niet lukken. Selectief uizoekendus. Nadat de leerlingen terug zijn gereden naar Sengiggi om het dorp te verkennen, hebben wij met de docenten al het materiaal al uitgezocht en naar de projecten gebracht zodat wij morgenochtend meteen aan de slag kunnen gaan. Iedereen heeft er enorm veel zin in om dit tot een succes te maken. Laten wij duimen met z’n allen dat dit ook gaat lukken.

Groetjes vanuit een heet Lombok 32graden.
Huub

• 18 April 2017 - 17:03

Paul En Suzanne:

Ha Hupie,

Fijn om te horen dat jullie reis goed verlopen is, heel veel succes
    met het project.

Groet Paul enSuzanne

• 18 April 2017 - 17:06

Andre Lemmen:

Hallo Huub

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Er wacht jullie een bijzondere maar ook waardevolle klus om iets te kunnen betekenen. Ruud en ik volgen jullie project nauwgezet omdat we ontzettend veel waardering hebben voor hetgeen jullie aldaar gaan realiseren. Veel succes

Ruud en Andre

• 18 April 2017 - 17:46

B@er:

Hoi Huub,

ik wens je vanuit Blerick weer een mooie tijd in Lombok/Indonesië, uiteraard met veel plezier voor jullie allemaal. Voor jou alweer de 5e keer dus de mensen kennen jouw daar en zullen blij zijn je weer te zien

Hoie en groetjes B@er

• 18 April 2017 - 19:03

Saskia:

Heel veul succes!!

• 18 April 2017 - 19:05

Mary:

Good det de vlucht en de eerste daag al good zin verlaope. Succes mit alles waat nog gebeure mot.
    Geris en Mary

• 19 April 2017 - 18:58

Mia Geraedts:

Huup ik wens jullie weer een mooie werk samen tijd succes ik zal jullie weer volgen. Mia

• 19 April 2017 - 20:01

Theike:

Ha Huub, good bezig doa. Auch de versjlage en foto's op Facebook zien ech geweldig!!
    Suuces.

Verslag uit: Indonesië, Indo

Projectreis Lombok 2017

Hallo allemaal,

A.s. zondag is het weer zover en vertrekken wij met de stichting Go for Lombok naar het mooie eiland Lombok Indonesië. Hier gaan wij dit jaar voor de 10e keer met de stichting naar toe om minder bedeelden een aangenamer leven te bezorgen. Voor mij persoonlijk wordt het de 5e keer dat ik aan deze projecten mag deelnemen.
Dit jaar gaan wij weer met 18 leerlingen van ROC Gilde Opleidingen 2 mooie projecten proberen te verwezenlijken.

Het eerste project betreft een tehuis voor verwaarloosde meisjes van 12 tot 20 jaar. In het tehuis (wat je nauwelijks een huis kan noemen) wonen en leven ongeveer 120 meisjes onder erbarmelijke omstandigheden. Geen bedden, wanden die van gevlochten bamboe zijn een dak wat meer water doorlaat dan een vergiet en een keuken waar voor alle meisjes gekookt wordt waar nauwelijks 2 pannen kunnen worden neergezet.
Dit gebouw gaan wij rigoureus opknappen en voorzien van fleurige kleurtjes verf.

Het tweede project betreft een schoon drinkwater project. Vlak bij het tehuis van de meisjes ligt een dorpje van ongeveer 250 gezinnen die geen schoon drinkwater hebben. Er loopt vlak langs het dorp een rivier welke sterk is vervuilt. Hieruit halen de mensen hun water om te wassen en te koken. Ook de met de hand gegraven putten in het dorp zijn sterk vervuilt en stinken naar fecaliën. Hier gaan wij een waterleidingtraject aanleggen van ongeveer 1,5 km en plaatsen wij een bronpomp in een geboorde put van ongeveer 35 meter diep waar schoon drinkwater zit.

Morgen hebben wij de laatste bijeenkomst voordat wij a.s. zondag in het vliegtuigstappen om te gaan werken aan een beter bestaan voor de bovengenoemde mensen. Hopelijk gaan jullie mij weer volgen en geven jullie af en toe een berichtje terug.

Groetjes en tot mijn eerste reis verslag.
Huub Geerlings