Lokale techneute zin auch mer miense - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu Lokale techneute zin auch mer miense - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

Lokale techneute zin auch mer miense

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

07 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Lokale techneuten zijn ook maar mensen.

Och, dan sta je op na een welverdiende nachtrust en denk je: wat zal ons vandaag weer gaan brengen. De zon staat al hoog aan de hemel geen wolkje te zien aleen strakke blauwe lucht. De jongens zijn weer fit en willen meters maken. En met succes na een dag graven hakken en beitelen is al meer dan de helft gereed van waar de leidingen moeten komen te liggen. Een top prestatie hebben zij geleverd. Samen met de locals hebben zij dit gefikst. Dan krijgen wij bericht de de lokale techneuten om 5 uur in de namiddag pas kunnen komen om de leidng te spoelen. Iedereen gaat huiswaarts behalve Piet, Christ en Huub. Wij blijven bij de bron om de techneuten te ondersteunen. Daar komt de ploeg, 3 mannen op een moter bakfietsdriewieler van het merk fileria (??????) wij dachten eerst dat het een optreden zou worden van de popband Normaal maar het waren toch echt Indonesiërs. Zoals het hier gaat gebeurt het dus op zijn gemak. (planplan) De compressor van een Japansmerk word uitgestald met een gewapende slang met aan de onderkant een buis van ongeveer 3 meter. Deze laten ze helemaal tot op de bodem van de put zakken. En dan gaat het naar ons idee fout. Ze hebben tijd zat voor dat de compressor wordt aangetrokken. Dat betekend dat de buis zich in het zandbed helemaal vast zuigt. ( goed dat denken wij, en dat zal ook blijken) Er wordt gespoeld tot dat er schoonwater naar boven komt. Finish zegt de opperman en willen dan de slang met buis naar boven trekken. Helaas, harstikke vas. Het is inmiddels 20:30 uur en wij beginnen hoger te krijgen. Dan toch maar even gaan eten en de locals gaan gewoon door. Om 21:30 uur zijn wij weer terug en de slang met buis??? juist die zit moervas in de put. Wij zijn nog zeker 1 uur door gegaan totdat wij besloten om 23 uur de pin der in te hauwe. Och lokale techneute zin auch mer miense toch? Vandaag nieuwe kansen maar wel op de Limburgse hupie style.

Groetjes en tot hupie

• 07 Mei 2015 - 02:40

Paul Langen:

Hoi HuPie en de crew,

Ondanks dat het met de put niet zo goed is gelopen, hebben de jongens zich toch maar weer voor 100% gegeven. Petje af jongens. Nieuwe dag, nieuwe kansen zeggen ze toch altijd, en ik weet dat jullie blijven denken ( tot in jullie slaap ) en jullie ook een oplossing weten te vinden. Daar kennen we jullie toch lang genoeg voor. Opgeven staat niet in jullie woordenboek!!!!!! Heel veel succes morgen!!!

Groetjes, die van Zjwame.

• 07 Mei 2015 - 07:10

Paul En Suzanne:

Super jongens doe het gewoon op jullie eigen manier dan weten
    jullie zeker dat het goed komt.

Groetjes Paul en Suzanne

• 07 Mei 2015 - 07:15

Paul & Daisy:

Hallo Bokkies,

Zo te heure zin dr nog genog oetdaginge vandaag!
    Veur wachte de ontwikkelinge gespanne aaf, mer zien dr van euvertuugd det geur weer iets sjlums bedinkt om dit op te lossen!

Hiel veul succes,
    Gr Paul & Daisy

• 07 Mei 2015 - 07:18

Angelic:

Wat al ein werk hub geur gedaon, super! En jao...ut ken auch uns taege zitte maar....alles kump good!
    Suc6 mit de leidinge en de res en...........num mer de leiding!!!

Groete oet ut Drakelandj van de men en mich