alles komt op de pootjes ..... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu alles komt op de pootjes ..... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

alles komt op de pootjes .....

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

16 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Alles komt op de pootjes terecht...

Vrijdagochtend de wekker gaat en Piet en ik zeggen tegen elkaar: vandaag mot 't gebeure.
As der mer water oetkump,
as de pomp der mer in geit,
as veur mer voldoende druk hubbe,
as 't vaat mer vol kump,
as, as, as, as, as.........
Als de as breekt valt de kar. Wij? Doemdenkers? Nee, alle mogelijkheden even de revue laten paseren noemen wij dit. Ook de leerlingen hebben er last van want als het vandaag niet lukt hebben wij ons doel niet gehaald. De koppen staan gespannen als wij de pomp met de eerste langte buis laten zakken. Shit.......de pomp hink vas. Sjnotverd....d'roet det dink. Wach ff ze zak weer..... heel langzaam zakt de pomp de buis in nog 25 meter te gaan. Het is gelukt, eerst testen of er voldoende water is en of de pomp het goed doet. Ook dat is geen probleem. Nu alles netjes afmonteren en dan het vat vullen. Wat is dat het vat blijft leeg. He? Hiej sjpuit 't water oet de grondj. Oeps, vergeten. Snel repareren en dan kan het hele dorp genieten van prima water. Gelukkig, onze leerlingen krijgen allemaal ook het gevoel van, wij hebben het gefikst.
Nu snel terug naar het hotel douchen en weer terug want het dorp heeft voor een kleine feestmaaltijd gezorgt. Maar eerst naar het gehadicaptentehuis voor de oplevering. Prachtig als je de dankbaarheid ziet en voelt. De dames van de keuken hebben zich uitgesloofd om voor ons Indonesische snacks te maken. Zoet, maar wel lekker. Op naar Tato voor de oplevering, het hele dorp was uirgelopen om ons nog een keer te zien en om hun dankbaarheid te tonen, zoete aardappel, bananen, thee en noem maar op stonden op de bruga(kleine overkapping) . De dorpshoofden wilden allemaal iets zeggen en de tolk ( die heel goed kon zeggen thank you) vertaalde hun verhaal. Nog ff een potje voetballen tegen de locals en dan afscheid nemen van alle kinderen.

Een heerlijk avontuur met een fantastisch resultaat dat moet natuurlijk worden afgesloten met een strandfeest, gitaarmuziek en ..........een overheerlijke Bintang.

Bedankt allemaal voor het volgen van ons.
En toet in Beesel

Kijk ook voor hele mooie foto's op www.goforlombok.nl

• 16 Mei 2015 - 11:41

Har Dijcks:

Jongens jullie hebben weer goed werk geleverd.
    Goede reis terug.

Groetjes Har en Bep.

• 16 Mei 2015 - 14:45

Paul Langen:

Beste HuPie en ook zeker de crew van jullie.

Wat een resultaat hebben jullie dit jaar weer samen neergezet, ongelooflijk, maar gelukkig wel waar!!!!!!
    Maar eigenlijk hadden we niks anders verwacht want jullie zijn gewoon top mensen. En alleen met top mensen en een goede samenwerking kan zo'n project zoals jullie dat hebben neergezet lukken. Petje af voor jullie allemaal. En nu nog een hele mooie terugreis ( zonder jankende kinderen ) en dan zien we mekaar weer in jullie plaatsje Beesel.

Groetjes, die van Zjwame.

• 16 Mei 2015 - 17:50

Saskia:

Toppers!!!
    Goede reis naar huis.

• 17 Mei 2015 - 07:52

Rob Honing:

In één woord geweldig. Goed gedaan allemaal. We zien jullie straks weer terug. Groetjes van Rob uit Mestreech.