eerste indrukken - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu eerste indrukken - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Huub Geerlings - WaarBenJij.nu

eerste indrukken

Door: hupie

Blijf op de hoogte en volg Huub

01 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Na een vlucht die beter verliep qua geluid dan beenruimte zijn wij heelhuids geariveerd op het eiland Lombok. Hier werden wij heel hartelijk ontvangen door Chrisr, Gerda, Mindi, Apip en kleine Demian. Omdat het al donder was hebben wij niet veel kunnen zien van het landschap. Nadat de kamers waren ingedeeld werden wij nog verast met een overheerlijk etentje. Jawel hoor nasi met saté en een overheerlijke bintang. Hierna was het voor iedereen de hoogste tijd om met een inhaalrace met slapen te beginnen. 31 uur hakt er toch behoorlijk in.

Vanmorgen zijn wij iets later opgestaan dan normaal de bedoeling is namelijk 8 uur. Heerlijk ontbijtje met.........och dat weten jullie inmiddels wel. Aansluitend zijn wij het dorp ingewandeld waar wij de Euro hebben ingewisseld voor Rupia. Mooi gezicht als je de eerste miljoennairs naar buiten ziet komen. Nog even Senggigi verkennen en dan over het strand weer terug naar het hotel. De eerste indrukken van onze crew waren dan ook geweldig.

Vanmiddag zijn wij met de leiding naar de projecten gaan kijken en zo een opsomming gemaakt van de eerste werkzaamheden die morgen al worden uitgevoerd. Het ziet op foto's altijd mooier uit dan het in werkelikkheid is. In het dorpje Tatoo zal nog veel voorwerk moeten worden verricht alvorens wij daar de put gebruiksklaar hebben. Maar dat zijn leuke uitdagingen. Ook hebben de kinderen uit tatoo al kennis gemaakt met oze Piet die de kinderen al het wel bekende spelletje” kruutske, bölke” heeft geleerd. Grandioos als je de kinderen om Piet ziet zitten enluisteren naar een voor hun vreemde taal. ( Piet doet dit nameljjk gewoon in het Beesels dialect) Morgen starten wij met het installeren en bekabelen van de pompen, demonteren watertank, uitgraven van de verharde paden en leiding graafwerkzaamheden. Iedereen heeft er zin in wij ook dus nu lekker douchen, eten en dan naar bed en morgenvroeg weer d'raan wiej verkes Wulum.

Groetjes en tot hupie

• 01 Mei 2015 - 12:49

Imke:

Fijn te lezen dat jullie allemaal heelhuids aangekomen zijn in Lombok :-) Heel veel succes! Gr's Imke

• 01 Mei 2015 - 12:54

Rob Honing:

Hoi Huub en alle anderen, Het klinkt allemaal om jaloers op te worden. Voor mij nog een jaartje geduld. Het is echt fijn om via dit medium wel wat te kunnen doen, want omdat ik zelf geen Facebook heb, kan ik eigenlijk niet reageren via de site en ook niet echt alles zien of lezen. Dat wordt namelijk allemaal geblockt, omdat ik geen Facebook heb. Echt geweldig bezig en de complimenten uit het iets koudere Nederland. Groetjes, Rob Honing

• 01 Mei 2015 - 15:40

Paul En Suzanne:

Ha Hupie en de rest heel veel succes met jullie werkzaamheden en geniet
    ervan. Heel veel plezier.
    Groetjes Suzanne en Paul

• 01 Mei 2015 - 16:04

Truus Poels:

Hoi Huub, Piet, Gemma en alle anderen van de groep.
    Ik wens jullie een net zo'n mooie en vruchtbare reis als vorig jaar!
    De dankbare gezichten van alle kinderen en volwassenen daar, maken het zware werk
    dubbel en dwars goed!!
    Heel veel plezier en succes, groetjes aan iedereen!

• 01 Mei 2015 - 18:58

Saskia:

Heel veul succes gewins in Lombok!!!
    Groetjes oet Beesel.

• 02 Mei 2015 - 18:20

Paul Langen:

Hoi HUPIE en de rest van de crew.

Nou gaan we toch niet zanikken over die overheerlijk nasi met saté. Dat krijgt menigeen nog helemaal niet te eten! Maar zonder gekheid, hebben jullie dan niet bij de materialen versturen wat oude broden het land in gesmokkeld?? En smaakt het niet dan kan altijd nog met de kinderen "kruutske bölke" gespeeld worden met de kinderen. En die projecten wat jullie willen gaan realiseren komen voor 100% goed, geen twijfel meer mogelijk!! Groetjes,

Die van Zwjame.